Základné štandardy SAVA sú zoznamom minimálnych pravidiel a postupov, ktoré určujú rozsah činností výskumnej agentúry pri výskume a týmto zaručujú dosiahnutie požadovanej kvality u všetkých členov združenia SAVA. Základné štandardy SAVA sú zamerané výhradne na dodržiavanie formálne správnych postupov pri vykonávaní a spracovaní prieskumov trhu a sociologických prieskumov.
Cieľom zavádzania Základných štandardov do praxe je zvýšenie kvality a transaparentnosti metodických a technologických postupov voči zadávateľom prieskumov a výskumov, ako aj posilnenie celého odvetvia prieskumu trhu a verejnej mienky. Cieľom združenia SAVA je súčasne komunikovať princípy a význam Základných štandardov do radov odbornej, ale aj laickej verejnosti.
Všetky výskumné agentúry, ktoré sa zaoberajú marketingovým alebo sociologickým výskumom alebo výskumom verejnej mienky a prejavia záujem o vstup do združenia SAVA, musia splniť nasledovné základné podmienky riadneho alebo pridruženého člena:
- výskumná agentúra sa dobrovoľne prihlási k plneniu minimálnych štandardov,
- dodržiava všetky platné minimálne štandardy platné pre oblasť činnosti, v ktorej je aktívna,
- súhlasí s kontrolou dodržiavania plnenia minimálnych štandardov členmi asociácie,
- platí včas členské poplatky vo výške stanovenej podľa typu členstva.
Členská agentúra sa pri vstupe do združenia SAVA musí zaviazať, že do 6 mesiacov odo dňa vstupu bude spĺňať Základné štandardy SAVA a bude ochotná sa po tejto dobe zúčastniť na kontrole ich plnenia. Kontrolné postupy sú spracované vo forme interných smerníc – vykonávacích predpisov.
Členské agentúry sa pri vstupe do združenia SAVA musia taktiež zaviazať, že do 12 mesiacov odo dňa vstupu požiada jeden zástupca agentúry o členstvo v ESOMAR-e, a že budú dodržiavať Etický kódex ESOMAR-u.
Osobné kvantitatívne dopytovanie
Osobné dopytovanie je založené na rozhovore anketára s respondentom na základe pripraveného dotazníka.
Telefonické
dopytovanie
Telefonický kvantitatívny prieskum riadený počítačovým programom CATI – Computer Aided Telephone Interview.
Online kvantitatívne dopytovanie
Online kvantitatívny prieskum je metóda dopytovania pomocou elektronického dotazníka, pri ktorom v dopytovacom softvéri respondent sám odpovedá na otázky.
Pravidlá realizácie prieskumu – zraniteľné osoby
Toto je odporúčanie k realizácii výskumov s respondentami, ktorí vyžadujú zvláštnu starostlivosť a citlivý prístup.
Kvalitatívny prieskum
Kvalitatívnym prieskumom sa rozumie taký, ktorý sa zameriava na hlbšie porozumenie tomu, ako jednotlivci a skupiny osôb vnímajú, chápu a interpretujú skúmanú problematiku, ako sa rozhodujú a jednajú a prečo tomu tak je.
Mystery shopping
Mystery shopping je manažérsky nástroj slúžiaci na identifikáciu nedostatkov v procese obsluhy na všetkých miestach, kde dochádza ku kontaktu so zákazníkom (touchpoint).